TLH in Memory

assalamualaikum...


kesinambungan aku masa ujian dan dugaan punya post ade jgk related dengan entry aku kali ni..
so memandangkan aku dah admit ward dalam ase 20hari..agak serbasalah jugak untuk aku MC sebanyak tu dan selama tu..tapi orang cakap paling max MC is 22 day in some company...

tapi disebabkan Boss aku keep asking me through whatsapp keaadaan aku dalam seminggu tu so aku pun taknak bebankan dia dan tak nak bagi harapan rasanya...
Disbebakan aku je yang tahu condition  aku sekrang ni and berapa lama lagi pun tak tahu admit, aku ambik keputusan untuk berhenti je terus kerja dengan notis 24 Jam.

Before aku buat keputusan tu ade jgk aku bertanya dulu dengan HR dekat HQ bole ke buat notis 24 jam macam tu? Then Dia cakap boleh sebab case aku ni Major jugkla..melibatkan kesihatan..hukhuk..Berat rasa hati untuk buat keputusan semua ni tapi apekan daya, company mana yang nak kan pekrja sakit mcm aku ni? then asik2 nanti nk half day or apply cuti sbb ade appointment doc kan??
Semua tu aku dah pikir betul2 and masak2..then aku pun whtasapp la si Boss aku yang baik dan sporting tu untuk mintak kebenaran berhenti kerja..panjang juga la aku berkata2 supaya dia tak tersinggung dengan keputusan yang aku dah buat..kadang2 tu terpaksa juga aku selfish untuk kesihatan aku, mujur Boss akui memahami and faham dengan situasi aku...

So after bekerja dengan company TLH HARDWARE &  MACHINERY, banyak aku belajar jgk even bukan dalam bidang aku..haha..banyak jgk tahu pasal machine2 yg selalu geng2 contractor, project manager site, memang seronok walaupun stress jugk laaaa..tapi i learn a lot of things, no wonder la boss sayang sama aku..kehkeh..

bye2 TLH. :"(

Bermulalah  penanaman buah anggur bermula bulan ni, hahaha..semoga aku akan terus kuat untuk hadapi segala macam ujian untuk ditempuhi lagi..and walaupun dah tak bekerja lagi..semoga rezeki aku dan segala urusan aku dipermudahkan...so now lets focus on my own business la pulak yea...hehehe..doakan semoga aku murah rezeki..amin...



thanks reading this entry :)

Comments

Popular posts from this blog

Ujian & Dugaan Part 2 ( Hemodialisis )

Ujian & Dugaan Part 3 ( Plasma Exchange )

Ujian & Dugaan Part 1